ابزارهای تولید محتوا : یک محتوا نویس حرفه ای در تولید محتوای خود از ابزار های مختلفی استفاده می کند. محتوانویسان به جز ابزارهای نگارشی و ویراستاری، ابزارهایی را به کار می برند که به آن ها کمک می کند سئوی محتوای خود را بهبود دهند تا توسط موتورهای جستجو بهتر آنالیز شده و در معرض دید کاربران بیشتری قرار بگیرد.

این ابزارهای سئو بسیار متنوعند از جمله ، گوگل ترندز، کی ورد پلنر، کی ورد تول و… . بعضی از این ابزارها توسط گوگل و به دلیل تحریم های علیه ایران فیلتر هستند و به همین دلیل استفاده از آن ها برای ما به آسانی میسر نیست . برخی نیز نیاز به صرف هزینه و خرید بسته های مصرفی دارد که به دلیل واحد قیمتی دلار برای ما به صرفه نیستند یا امکان تهیه آن ها برای ما از ایران میسر نیست.

اما بعضی دیگر از این برنامه ها رایگان و یا تا مرحله مورد نیاز ما رایگان هستند و می توانند نیاز ما را در نوشتن یک محتوای اصولی مرتفع کنند. یکی از این برنامه ها گوگل ترندز است که در مقاله «گوگل ترندز ؛ ابزار مهم تولید محتوا» آن را به صورت جامع توضیح دادیم . دیگر ابزار کاربردی در نوشتن محتوا کی ورد تول است. در این مقاله به توصیف این ابزار می پردازیم .

کی ورد تول یا keyword tool

این برنامه برای یافتن کلمات کلیدی مورد نیاز شما در مورد یک موضوع  خاص به شما کمک می کند. مثلا شما فروشنده لوازم خانگی هستید و می خواهید راجع به یک میز مطلب بنویسید و محتوا تولید کنید. اگر کل مطلب شما حاوی کلمه میز به صورت منفرد باشد هم زیبایی نگارشی ندارد و هم از نظر سئو کیفیت بالایی نخواهد داشت. اما یافتن عبارات مناسبی را که مشتریان خرید میز جستجو می کنند را از کی ورد تول می توان پرسید.

وقتی کلمه میز را در کی ورد تول وارد کنید، عبارات زیادی که با این کلمه ترکیب شدند و کاربران بارها و بارها در گوگل جستجو کردند را به صورت لیستی از عبارات متنوع مشاهده خواهید کرد. می توانید انتخاب کنید که مطابق متنتان چه کلماتی را انتخاب کنید؛ مثلا خرید میز، میز مدرن، خرید اینترنتی میز و … کلماتی که هستند که مشتریان شما در موتورهای جستجو سرچ کردند و اگر شما در متنتان به کار ببرید از مقصدهای آنان خواهید شد.

البته این برنامه کاربردی فقط عبارات را به شما نشان نمی دهد. بسیاری از کاربران هنگامی که به دنبال یافتن موضوعی هستند کلمه خود را در قالب یک سوال جستجو می کنند ؛ مثلا از کجا میز بخرم ؟ یا چه میزی برای آشپزخانه انتخاب کنم ؟ می توانید این گونه سوالات را نیز به سادگی در کی ورد تول بیابید و با کاربرد آن ها در متن خود آن را بهینه کنید. سوالات مذکور را می توانید در تیترهای خود و میان تیترها به کار ببرید و در محتوای خود به آن ها پاسخ دهید. مشتری برای یافتن پاسخ سوال خود حتما سری به سایت شما می زند حال اگر محتوای شما علمی و اصولی باشد و به پاسخ سوال خود برسد شما برنده این رقابت خواهید شد.

اما چگونه با این برنامه کاربردی کار کنیم ؟ در ادامه مقاله استفاده از آن را نیز به شما می آموزیم:

آموزش استفاده از ساده ترین ابزارهای تولید محتوا : کی ورد تول

با سرچ کلمه keyword tools در گوگل یا از طریق این لینک وارد سایت مذکور شوید. می توانید شبکه اجتماعی مورد نظرتان که می خواهید برای آن محتوا تولید کنید را در صفحه اول انتخاب کنید. دیفالت این برنامه بر گوگل است و در صورتی که برای سایت های اینترنتی محتوا تولید می کنید همین بخش به شما کمک می کند؛ اما امکانات دیگری چون جستجو در اینستاگرام، آمازون، توییتر و… نیز در این برنامه موجود است و می تواند هشتگ هایی که برای محتوای شما در این برنامه ها مفید و کاربردی است را به شما معرفی کند.

در زیر انتخاب شبکه اجتماعی دو کادر موجود است یکی محل ورود کلمه کلیدی مورد نظر شماست و دیگری برای انتخاب زبان است. کی ورد تول زبان فارسی ایران ندارد اما انتخاب زبان فارسی افغانستان شما را به مقصد می رساند. بعد از انتخاب آن برنامه شروع به جستجو می کند و در صفحه ای مانند تصویر لیستی از عبارات مناسب برای کاربرد در محتوای شما را ارائه می دهد . در بالای لیست می توانید انتخاب کنید که کلمات را به شما نشان دهد یا سوالات را. در مقابل عبارات لیست درصد جستجو و اطلاعات عددی مشابه را به شما ارائه می دهد اما این بخش پولی است و برای استفاده از آن باید هزینه کنید. البته بدون آن نیز شما به عبارات مورد نیازتان دست می یابید و برای شروع کافی است. می توانید لیست را بر اساس میزان بازدید کلمات به صورت صعودی یا نزولی مرتب کنید.

اگر کلمه را برای اینستاگرام جستجو کنید لیستی از صفحاتی که شامل این کلمه می شوند را نیز به شما معرفی می کند که این فوق العاده است.

و باید گفت …

کی ورد تول به عنوان یکی از ساده ترین ابزارهای تولید محتوا با همین امکاناتی که به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد، می تواند یکی از مهم ترین چالش های شما در نوشتن محتوا یعنی یافتن کلمات و عبارات کلیدی را مرتفع کند. اگر خارج ایرانید و می توانید برای داشتن جزییات بیشتر هزینه کنید به ارزشمندی این سایت بیشتر پی خواهید برد.

برای بیشتر خواندن راجع به راه های تولید یک محتوای دقیق، اصولی و علمی مقالات ما را در روشنگر دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
اسکرول به بالا