اگر تصمیم دارید آموزش آنلاین را هم در کنار آموزش حضوری برقرار کنید این نوشته را بخوانید تا با مراحل راه اندازی آموزش آنلاین آشنا شوید. بصورت خلاصه لازمست کلاس آنلاین داشته باشید و LMS. بعد از راه اندازی کلاس آنلاین و راه اندازی LMS لازمست اساتید و دبیران خود آموزشهای لازم را ارائه کنید تا بتوانند به راحتی با آنها کار کنند. همچنین اگر مایلید در بلندمدت برنامه های آموزش آنلاین را در موسسه خود اجرا کنید خوبست به صورت حرفه ای به تولید محتوای آموزشی فکر کنید و در این راه  با ارائه آموزشهای لازم به اساتید و دبیران خود از آنها کمک بگیرید. به این ترتیب شما می توانید با یک تیم توانمند آموزش آنلاین را شروع کنید و آنرا به پیش ببرید.

مراحل راه اندازی آموزش آنلاین در یک نگاه

در راه اندازی آموزش آنلاین بسیار مهم است که علاوه بر فراهم کردن بستر سخت افزاری و نرم افزاری به منابع انسانی موسسه خود توجه داشته باشید و برای افزایش توانمندیهای همکاران خود برنامه ریزی کنید. LMS با وبسایت متفاوت است و لازمست دبیران و اساتید کار کردن با آن را آموزش ببینند. مراحلی که برای راه اندازی آ»وزش آنلاین نیازست طی شوند بصورت خلاصه در ادامه آمده است:

  1.  راه اندازی کلاس آنلاین
  2. راه اندازی LMS
  3. آموزش اساتید برای کار با کلاس آنلاین و LMS
  4. برنامه ریزی برای تولید محتوای آموزشی
  5. آموزش اساتید برای تولید محتوای آموزشی

البته این مراحل توصیه مجتمع فنی روشنگر است. ممکن است شما بنا به ویژگیهای مدنظر موسسه خودتان بخواهید برخی مراحل را کم یا زیاد کنید.

راه اندازی کلاس آنلاین (Virtual Class)

برگزاری کلاس مجازی به موسسه شما این امکان را می دهد که با اساتید موسسه کلاسهای آنلاین برگزار کنید و شاگردانی از سراسر ایران در کلاسهای شما شرکت کنند. به این وسیله شما قادر خواهید بود خدمات خود را گسترش دهید. به این منظور مدرس می تواند از منزل، محل کار یا موسسه به سامانه وصل شود و کلاس را شروع کند و شاگردان از نقاط مختلف به کلاس او وارد شوند. مدرس می تواند فایل تدریس خود را روی وایت برد سامانه نمایش دهد و حین ارائه توضیحات گفتاری خود روی فایل هم مطلب بنویسد و مطالب مهم را هایلایت کند. این فایل می تواند فایل پاورپوینت، پی دی اف یا هر فرمت قابل نمایش دیگری باشد. مدرس می تواند هر جا لازم دانست از شاگردان مطلبی را بپرسد تا دقت آنها را بسنجد و حواس آنها را کاملا معطوف به کلاس نگاه دارد. همچنین مدرس می تواند به شاگردان این امکان را بدهد که با کسب اجازه از او پرسش خود را مطرح کنند تا اشکالاتی که احیانا در ذهن شان پیش آمده برطرف گردد.

ویدئو سرکار خانم دکتر عروجی، موسس و مدیر مجتمع‌های فنی روشنگر را درباره کلاس های آنلاین و نحوه برگزاری آن ها ببینید:

[/vc_column_text][vc_raw_html]JTNDc3R5bGUlM0UuaF9pZnJhbWUtYXBhcmF0X2VtYmVkX2ZyYW1lJTdCcG9zaXRpb24lM0FyZWxhdGl2ZSUzQiU3RC5oX2lmcmFtZS1hcGFyYXRfZW1iZWRfZnJhbWUlMjAucmF0aW8lN0JkaXNwbGF5JTNBYmxvY2slM0J3aWR0aCUzQTEwMCUyNSUzQmhlaWdodCUzQWF1dG8lM0IlN0QuaF9pZnJhbWUtYXBhcmF0X2VtYmVkX2ZyYW1lJTIwaWZyYW1lJTdCcG9zaXRpb24lM0FhYnNvbHV0ZSUzQnRvcCUzQTAlM0JsZWZ0JTNBMCUzQndpZHRoJTNBMTAwJTI1JTNCaGVpZ2h0JTNBMTAwJTI1JTNCJTdEJTNDJTJGc3R5bGUlM0UlM0NkaXYlMjBjbGFzcyUzRCUyMmhfaWZyYW1lLWFwYXJhdF9lbWJlZF9mcmFtZSUyMiUzRSUzQ3NwYW4lMjBzdHlsZSUzRCUyMmRpc3BsYXklM0ElMjBibG9jayUzQnBhZGRpbmctdG9wJTNBJTIwNTclMjUlMjIlM0UlM0MlMkZzcGFuJTNFJTNDaWZyYW1lJTIwc3JjJTNEJTIyaHR0cHMlM0ElMkYlMkZ3d3cuYXBhcmF0LmNvbSUyRnZpZGVvJTJGdmlkZW8lMkZlbWJlZCUyRnZpZGVvaGFzaCUyRjRFQXFIJTJGdnQlMkZmcmFtZSUyMiUyMGFsbG93RnVsbFNjcmVlbiUzRCUyMnRydWUlMjIlMjB3ZWJraXRhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4lM0QlMjJ0cnVlJTIyJTIwbW96YWxsb3dmdWxsc2NyZWVuJTNEJTIydHJ1ZSUyMiUzRSUzQyUyRmlmcmFtZSUzRSUzQyUyRmRpdiUzRQ==[/vc_raw_html][vc_empty_space][vc_column_text]

v    راه اندازی سیستم مدیریت آموزشی (LMS)

راه ­اندازی سیستم مدیریت یادگیری (Learning Management System: LMS) به موسسه شما این امکان را می­ دهد که به صورت مستقل دوره­ های غیرحضوری برگزار کند. این امر خود شامل چند مرحله است.

  1. ابتدا دامنه و هاستی تهیه می­گردد یا از امکانات هاستینگ موسسه در این راستا استفاده می­شود.
  2. LMS اختصاصی موسسه روی آن نصب و راه ­اندازی می ­گردد. سامانه­ های متعددی به این منظور وجود دارند که می توانند مورد استفاده قرار گیرند.
  3. پس از راه ­اندازی LMS به ترتیب نقش ها و اکانت های مدیریت، مدرسان، دستیاران آموزشی، کادر اجرایی آموزش و سایر دست ­اندرکاران تعریف شده می ­شود و سطوح دسترسی اکانت های مختلف تنظیم می ­گردد.
  4. خوبست با شرکتی که برای شما LMS راه اندازی کرده است مذاکره کنید تا در ماههای بعد از پشتیبانی آنها برخوردار باشید تا مدرسان و دست اندرکاران سیستم بتوانند کم کم کار با آن را شروع کنند و پیش ببرند. به تجربه مشاهده شده است که برگزاری دوره های آموزشی برای دبیران و اساتید در آشنا شدن و تسلط یافتن آنها بسیار موثر است به نحوی که آنها به تدریج قادر شوند از تمامی امکانات و فعالیت های LMS به درستی و مطابق اصول توصیه شده بین المللی استفاده کنند.
  5. همچنین لازمست سیستم آموزشی تحت نظارت و ارزیابی دقیق قرار داشته باشد تا راهنماییهای لازم به دانش آموزان و دانشجویان ارائه شود و آنها در مسیر یادگیری و آموزش هدایت و یاری شوند. سنجش قدم به قدم پیشرفت دوره ­ها و درج نمرات فعالیت های مختلف و شرکت در فعالیت های تعریف شده همگی در این مرحله پیش بینی شده است.

v    آموزش اساتید و دبیران برای تدریس در کلاس آنلاین و LMS

توصیه می شود اساتید و دبیران موسسه خود را آموزش بدهید تا تدریس در کلاس آنلاین و آماده سازی فضای درس در LMS برای آنها تسهیل گردد. مجتمع فنی روشنگر مفتخر است که در امر آموزش اساتید و دبیران پیش قدم بوده و دوره های آموزشی کاملی برای هر دو بخش برگزار می نماید. برنامه دوره آموزشی به این صورت است که شرکت­ کنندگان علاوه بر شرکت در جلسات حضوری در جلسات مجازی و فعالیت های آنلاین هم شرکت می­ کنند و برخی مطالب را حین گذراندن دوره آماده می ­کنند. جلسات حضوری ممکن است به صورت 4 جلسه هفتگی در طول یک ماه اجرا شود یا به صورت دو کارگاه یک روزه صبح و عصر با فاصله زمانی دو هفته اجرا شود. توانمندسازی مدرسان و دست اندرکاران برای طراحی آموزشی، منابع کمک آموزشی، نقشه مفهومی، راه اندازی انجمن های گفتگوی مدرسان و یادگیرندگان از اهداف این برنامه است. همچنین در اختیار قرار دادن آخرین دستاوردهای آموزشی در کشورهای پیشرو در زمینه آموزش و یادگیری و توانمندسازی دانشگاه در پیشبرد برنامه های آموزش آنلاین در این دوره پیش بینی شده است.

v    آموزش اساتید و دبیران برای تولید محتوا

بعد از راه اندازی کلاس آنلاین و LMS و آماده سازی اساتید برای تدریس در فضای کلاس آنلاین و LMS پیشنهاد می کنیم به صورت حرفه ای به تولید محتوای آموزشی بپردازید. برای تولید محتوای آموزشی می توانید از اساتید و دبیران خود کمک بگیرید. تولید محتوا یکی از مراحل اساسی در خدمات آموزشی آنلاین است و نیازمند دانش و مهارت به صورت توامان است. مجتمع فنی روشنگر دوره آموزشی تولید محتوای آموزشی الکترونیکی برای مدرسان و دست اندرکاران را برگزار می نماید و ضمن ارائه آخرین تکنولوژی ها و دانش روز دنیا در حوزه تولید محتوا، آنها را به صورت عملی با مراحل، ابزارها و نیازمند یهای حوزه تولید محتوای الکترونیکی آشنا می سازد. این دوره ها شامل تولید فیلم آموزشی با کمتازیا، تولید بسته آموزشی با استوری لاین و تولید بسته آموزشی با کپتیویت می باشند که همگی بصورت اختصاصی برای اساتید دانشگاه و دبیران مدارس برگزار می شوند و شرکت کنندگان دوره های قبلی از نتایج آنها بسیار راضی بوده اند.

بعد از طی دوره شرکت­ کنندگان قادر خواهند بود به صورت فعالانه در فضای تولید محتوا شوند و خود بتوانند محتوای آموزشی مناسب طراحی و تولید نمایند. البته تولید محتوا به گروهی از افراد با تخصص های مختلف نیاز دارد. موسسه شما می­ تواند از همکاران بخش گرافیک، اجرا و ضبط صدا هم در این امر استفاده کند و محتوای حرف ه­ای به بازار عرضه کند یا در اختیار شاگردان خود قرار دهد. در این دوره هم مباحث نظری کار ارائه می­ گردد هم ابزارهای مورد نیاز آموزش داده می­ شود. برنامه دوره آموزشی به این صورت است که شرکت­ کنندگان علاوه بر شرکت در جلسات حضوری در جلسات مجازی و فعالیت های آنلاین هم شرکت می ­کنند و برخی مطالب را حین گذراندن دوره آماده می­ کنند. جلسات حضوری ممکن است به صورت 4 جلسه هفتگی در طول یک ماه اجرا شود یا به صورت دو کارگاه یک روزه صبح و عصر با فاصله زمانی دو هفته اجرا شود. توانمندسازی مدرسان و دست اندرکاران برای پیشبرد برنامه­ های تولید محتوا در دانشگاه از اهداف این دوره آموزشی است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”2667″ img_size=”751×500″ alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”8/12″][vc_btn title=”اگر مایلید برای دانشگاه یا مدرسه خود آموزش آنلاین راه اندازی کنید برای مشاوره با کارشناسان مجتمع فنی روشنگر تماس بگیرید. مشاوره ما رایگان است. 44226653- 09203178719″ color=”purple” size=”lg” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Froshangarplus.com%2F%25d9%2581%25d8%25b1%25d9%2585-%25d8%25af%25d8%25b1%25db%258c%25d8%25a7%25d9%2581%25d8%25aa-%25d8%25ae%25d8%25af%25d9%2585%25d8%25a7%25d8%25aa-%25d9%2585%25d8%25af%25d8%25a7%25d8%25b1%25d8%25b3%2F|title:%D9%81%D8%B1%D9%85%20%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA%20%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%20%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3|target:%20_blank|”][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width=”stretch_row” css=”.vc_custom_1565521319077{background-color: #f8f9fa !important;}”][vc_column width=”1/4″][cdb_icon_box icon_style=”icon-font” icon=”fa fa-phone” icon_position=”left” icon_type=”normal” icon_size=”icon-box-small” title=”تلفن:” title_text_transform=”” title_text_font_weight=”” custom_icon_size=”32″ icon_color=”#1e83f0″]تلفن ثابت1- :44226653-021

تلفن ثابت2- : 44214458-021

تلفن همراه:    09203178719[/cdb_icon_box][/vc_column][vc_column width=”1/4″][cdb_icon_box icon_style=”icon-font” icon=”fa fa-envelope-o” icon_position=”left” icon_type=”normal” icon_size=”icon-box-small” title=”ایمیل:” title_text_transform=”” title_text_font_weight=”” icon_color=”#1e83f0″ custom_icon_size=”32″]roshangarplus@gmail.com[/cdb_icon_box][/vc_column][vc_column width=”1/4″][cdb_icon_box icon_style=”icon-font” icon=”fa fa-map-marker” icon_position=”left” icon_type=”normal” icon_size=”icon-box-small” title=”آدرس:” title_text_transform=”” title_text_font_weight=”” custom_icon_size=”32″ icon_color=”#1e83f0″]تهران، ستارخان، روبروی برق آلستوم، پلاک 766 طبقه سوم واحد7[/cdb_icon_box][/vc_column][vc_column width=”1/4″][cdb_icon_box icon_style=”icon-font” icon=”fa fa-clock-o” icon_position=”left” icon_type=”normal” icon_size=”icon-box-small” title=”ساعت کاری:” title_text_transform=”” title_text_font_weight=”” custom_icon_size=”32″ icon_color=”#1e83f0″]شنبه تا چهار شنبه: 8 صبح تا 8 عصر

پنج شنبه: 8 صبح تا 6 عصر[/cdb_icon_box][/vc_column][/vc_row]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
اسکرول به بالا